Thursday, June 23, 2011


BERSYUKURLAH SELALU ^^




Assalamualaikum semua....hari ni cek nak cte pasal rasa bersyukur...pernah x kte rasa marah apabila apa yang kte impikan slalu x dapat...dan kadang2 kte rasa kecewa ble kte x dapat kecapi kebahagiaan seperti orang lain... namun...kte perlulah sedar bahawa tidak sume benda yang kte impikan, idamkan, dambakan dan sebagainya adalah terbaik untuk kte....jadi emosi seperti yg disebut di atas perlulah dihindarkan...takut2 mengundang kepada kufur nikmat....tanpa kte sedari sangat banyak nikmat yang Allah berikan di atas bumi ini...x cukup dengan itu....apabila kte berniat sahaja untuk melakukan perkara yang baik... sudah diberiNya award berbentuk pahala terlebih dahulu apatah lagi jika dilaksanakan perkara tersebut...mungkin kte x sedar akn hal ini kerana bg kte award perlulah berbentuk zahir@ dapat dilihat dan dipamerkan....masih belum terlambat lagi untuk kte sume bermuhasabah diri....jgn sampai Allah menarik nikmat yang diberikan kepada kte....takutlah akan kemurkaan Allah....jika Allah sudah tidak memandang akan diri kte ini...hidup kte ini bagai tidak berguna lagi....siapa kte tanpa tuhan???hanya hamba yang hina...sekarang cek nak ajak korang sume tgk video kat bwh ni yang sangat menyentuh hati.... TAPI HATI AKULA...XTAU LA KORANG KAN....HAH!!!jom layan~~~


video


hm...apa yg anda sume rasa lepas tgk video ini??? klu bagi dri aku yang kerdil ni....rasa macam diri ni sgt x berg***....sedih ble pikirkan diri ni x pernah nak bersyukur dgn apa yang Allah datangkan lbh2 lagi dlm bentuk ujian....asyik nak merungut dan mengeluh...Ya Allah...ampunkan aku Ya Allah.....smg kalian sume x jd macam aku ni....sekian ampun maaf daripada tuan empunya diri yang sangat2lah memerlukan taufiq dan hidayah Allah Azzawajalla...sekian


@HANISIKHWAN@


No comments:

Post a Comment