Thursday, April 7, 2011

hm...ujian yang sama aja yg berlaku pada saya...knp???




duhai mata mudahnya engkau mengalirkan butir - butir mutiaramu....wahai hati tabahlah...mengapa mudah sangat engkau tersentuh????wahai kawan...acap kali aku mengalirkan air mata keranamu....orang kata klu berkawan, jgn rapat - rapat sangat t asyik gaduh je....hm.... 2 la yg berlaku pada diriku tatkala ini.....macam mane x rapat....kat kelas dh jd classmate...pas2 kt asrama pon rapat....pastu g mana2 pon same2.....huhu....susahlah nak kata......pas2 ble ad x puas hati n kesalahan yang dilakukan oleh dia.... x reti nak tegur cmn....memang btol la kata - kata kakak senior dulu nak tegur orang lain lg senang drp nak tgr kawan sendiri.....Ya Allah aku rasa berdosa pula jika x tegur rakanku ini.....hanya mampu senyap dan tidak memberi respon dan yg plg ketera skali x semesra dl.....dl org len slalu dgr gurauan - gurauan dan gelak ketawa antara aku dan kau yang kau panggil dengan panggilan mesra " MAK!!!!".....kadang - kadang aku rasa ko ni pandai nasihat n dakwah kat org.....p ko sendiri wat benda 2 balik.....ak rasa kesal la gak kat ko....p nilah ak....ak dah tak tau cmn nak tegur n nasihatkan ko lg......xpela wat la apa yg ko rasa btol....asalkan ko pandai jg diri n fokus dlm pelajran......tp ingatlah dikau bahawa aku ni insan biasa.....ak klu x puas hati kat seeorang aku susah nak sorok muka ni......2la kelemahan ak....ap yg ad kat hati.....senang je terzahir kat muka aku......ak mnx maap awal2 klu ko dah perasan......mgkn ada hikmah disebalik sume perkara ini.......memang aku lemah sket bab2 kawan ni.....asyik nangis je.....huhu......lemah kah aku ni Ya Allah??? mungkin dengan bentuk ujian daripada kawan2 yg Allah slalu turunkan kpd aku agar aku sentiasa ingat kepadanya.....terima kasih Ya Allah....maaf kawan atas coretan ini.....T T

ini bukan bermakna aku membenci kau wahai kawan....tp sabar ini ad batasnya....huhu......xpelah......lama2 sembuhlah luka yang telah kau goreskan di hati ini......smg kau bahagia dan kekal di samping "dia" dan keluarga kau dan warga asrama yang sangat mengenali kau.....smg ukhuwah ini tidak berhenti sampai di sini.....smg ko ceria slalu walau ak berduka dan berendam air mata keranamu....ak sanggup..... gambatte nisot!!!! ^^


5 comments:

  1. sot..sabar la..ko plu kuat...ko plu tabah..
    ni ujian yg Allah kasi kat ko..ko pasti kuat sot..lau x Allah x kasi ujian ni kat ko..la yukallifullah Illa wus'aha...
    lau ko nk kta aq ni jnis ckp xsama bikin,ko ckp la sot,,aq xkisah..lau aq ade wak salh ko tgur la aq sot..ko try la tgur aq wlpon sush..sesmangnye aq seorag yg mudh lupa dan leka....mgkn mudh utk aq berkata nmun utk bikin....
    aq harp aq kuat utk bikin ap yg aq ktakan....
    ape ntah aq ckp ni...maep la lau buat ko pning bce komen aq neh..hahahhaa..

    3.07 (jumaat)-blok Q

    ReplyDelete
  2. mak..sabar ye..Allah sentiasa bersamamu..semoga dipermudahkan segalanya..dan bersyukurlah dgn nikmat iman yang dikurniakan Allah...membuatkan dirimu punyai rase benci pd kemungkaran itu..moga kekuatan itu akan tiba juga suatu hari nnti..insya'Allah..:)

    ReplyDelete
  3. tq badar....insyaAllah klu ada kekuatan ak akan tgr klu hang ad wat slah....sume manusia x sempurna.....^^...walaupun begitu xleh la guna alasan 2 utk lakukan kesalahan semula....niat tak menghalalkan cara....semoga kita menjadi hamba kecintaan Allah...amin!!!!

    ReplyDelete
  4. tq zu....semoga kita dilindungi ilahi daripada ke kancah kemaksiatan....amin....^^

    ReplyDelete